Vše o brzdách

Při výrobě brzdových destiček a brzdových kotoučů je potřeba dodržovat přísný pracovní postup. Důležitý je nejen pracovní postup, ale také teplota, tlak, správný materiál i doba výroby.
nové kolo vozu
Všichni pracovníci musí dodržovat přísná bezpečnostní pravidla. Ochranné pomůcky jsou povinné, bez nich se prostě do výroby nesmí. Nosí montérky, pláště a ochranné brýle. Když jsou takto vybaveni, můžou se pustit do práce….

Základem brzdových destiček a kotoučů jsou přesně složené směsi na výrobu konkrétního segmentu. Dokonce každá automobilka má tyto požadavky trochu jiné. Směsi vznikají jednoduchým sypáním všech ingrediencí. Všechny složky, ze kterých nakonec vzniknou brzdové plochy, se důkladně promíchají.

Nutno podotknout, že každý osobní a nákladní automobil vyžaduje jiná složení, takže směsí se může ve výrobě míchat třeba i na padesát. Na váze se následně odsype přesné množství směsi, která se nadále lisuje do formy a dále se peče za vysokého tlaku a teploty. Vznikne tak tvar konkrétního brzdového segmentu. Následně se ještě musí zabrousit hrany a zkontrolovat kvalita výrobku.

Pak se už jen jednotlivé části potisknou, aby bylo jasné, na jaký vůz patří. Jednotlivé sady se pak balí do krabiček.
brzdový kotouč
Peče se i nad 1350°C – Obložení pro nákladní automobily se peče při teplotě 600°C. Brzdové kotouče se v pískových formách pečou dokonce při teplotě 1350°C. V uzavřených pecích trvá program pečení jen chvilku. Přesto mají všechny kousky přesnou hmotnost, rozměry, kvalitu i hustotu brzdné směsi.

Každá automobilka vyžaduje pouze komponenty, které mají nulovou chybovost. Brzdit bezpečně a na co nejkratší vzdálenost je vždy prioritou každého z nás, a k tomu jsou zapotřebí bezchybné brzdy.

Destičky a kotouče se musí správně zajet!
Pokud máte nové auto, nebo jste vyměnili brzdové kotouče, je potřeba myslet na jejich správné zajíždění, bez kterého by brzdy nedosáhly plného brzdného výkonu.

Proces zajíždění brzd:
1.       Brzdy se zahřejí na provozní teplotu mírným přibrzďováním.
2.       V rozpětí šesti cyklů brzděte. Nejprve z rychlosti 100 km/h na 30 km/h. Brzdit byste měli intenzivně. V dalších cyklech brzdění intenzitu mírně zvyšujte.
3.       Nezastavujte, aby nedošlo ke vtištění destiček do nechráněného kotouče.
4.       V posledních cyklech můžete destičky cítit, což je normální.
5.       Nechte brzdy chladnout pomalu, alespoň 5 minut.

Vše o brzdách
3.8 (75%)4