PG-540 je tisková náplň do inkoustových tiskáren Canon

Vyměnit prázdnou inkoustovou náplň za plnou, ať už originální nebo kompatibilní či renovovanou, zvládne i technicky nepříliš zdatný člověk. Podstatné je zvolit správné označení náplně a při výměně postupovat opatrně. Ať už se jedná o typ pro tiskárny Canon PG-540 Primatisk nebo Epson či HP, platí zde stejné pravidlo – nikdy se nedotýkejte tiskových trysek a vkládejte kazetu do pojezdového mechanismu s citem.
Se stejným citem bychom také měli volit vhodný papír, na který chceme tisknout. Většinou jde o papír kancelářský, pro laserové tiskárny je vhodná jakost označená písmenem B nebo C a pro inkoustové naopak jakost A nebo B.tiskárna

Jaké papíry do tiskáren se využívají nejčastěji

Kancelářský papír – rozlišujeme jej podle gramáže, což je hmotnost jednotlivých listů, a pak podle jakosti v třídách A až C, kdy A je nejvyšší s velmi jemnou texturou (drsností povrchu). Nejčastěji používaný kancelářský papír je třídy B a gramáže 90 g/m2.
Recyklovaný – označuje se většinou jako „ekologický“. Cílem je pochopitelně úspora dřeva jako cenné suroviny, což je v dnešní době velkoplošného vymírání a kácení lesů velice podstatné. Liší se různou kvalitou a bělostí, ale pro běžný kancelářský nebo domácí tisk dokumentů postačí.
Fotografické – jsou určeny pouze pro inkoustové tiskárny, i když pochopitelně na té laserové je lze využít rovněž, ale byla by to zbytečná investice. Inkoust totiž na fotopapíře výborně vytváří barevné přechody a dokáže se vyrovnat fotopapíru analogové technologie vývojek a ustalovačů. Gramáž je většinou od 120 do 280 g/m2 a v provedení lesklém nebo matném.ovládací panel tiskárny
Papír do barevných laserových tiskáren – pro lepší kvalitu tisku se pro tyto typy zařízení používají speciální archy v gramáži podobné jako pro fotopapíry, od 90 do 270 g/m2. Hodí se pro oboustranný tisk i kopírování.
Barevný podklad – jedná se o papíry ve špičkové třídě A o různých barevných odstínech, nejčastěji v zelené, žluté, růžové a oranžové barvě. Jsou vhodné zvláště pro firemní propagaci různých brožur, časopisů a letáků.