Jsem těhotná. Můžu se věnovat sportům?

Mnohé ženy žijí velmi aktivním životem. Denně mají naservírovaný sport, bez kterého si nedovedou život představit. Jiné se zase sportování věnují jen relaxačně, přesto mají ze svých sportovních úspěchů radost. Co ale dělat, když některá z nich zjistí, že je těhotná? Má se sportem přestat úplně, nebo se mu může i nadále věnovat?
těhotná u moře
Pravidelný pohyb je důležitý pro každého z nás, díky němu si totiž udržujeme psychickou i fyzickou kondici. A pokud je žena těhotná, bude se jí dobrá kondice při porodu velmi hodit. Sportovat by tedy těhotné ženy rozhodně neměly přestávat, jen by měly znát své hranice a věnovat se pohybu, který prospěje jí i jejímu miminku.

Cvičit ano, hubnout ne.
Pokud v těhotenství ženy cvičí, neměl by být jejich cílem úbytek váhy. Tím pravým cílem by mělo být udržení fyzické aktivity, prevence a léčba bolestí, správné držení těla, hladký průběh těhotenství i vhodná příprava na porod.
Sportování v těhotenství je velmi užitečné, ale ne každý sport je v tomto období vhodný.

Jak často by tedy ženy měly sportovat, a jaké sporty jsou v těhotenství nejvhodnější?
·         Základem je sportovat s mírou.
·         Při pocitech bolesti či mdlob je potřeba se sportem okamžitě přestat, odpočívat a hodně pít.
·         Při sportu omezte riziko pádů a nárazů.
·         Cvičte podle své kondice.
těhotná s míčem
Doporučené sporty v těhotenství:
1.       CHŮZE
Chůze je nejpřirozenější pohyb, proto dlouhé vycházky jsou pro těhotné jako stvořené. Chůze vás udrží v dobré kondici, a posílí srdce i svaly, působí preventivně proti nízkému tlaku a pomáhá proti otokům nohou. Navíc pobyt na čerstvém vzduchu je dobrý proti nevolnostem. Chůzi můžete provozovat až do konce svého těhotenství.

2.       PLAVÁNÍ
Voda nadnáší a tak přináší skvělou úlevu bolavým zádům, kolenům a všem kloubům. Jen se předem ujistěte, že voda v bazénu je pravidelně kontrolována hygienou, aby vám nehrozily infekce. Nejvhodnější je chodit plavat do bazénu přímo pro těhotné.
koupel pro těhotnou
3.       CVIČENÍ NA MÍČI
Pohupování na míči pomáhá k posilování svalstva pánevního dna, což se vám bude hodit u porodu. Pohupování také uvolňuje páteř, omezuje bolesti zad a dokonce přispívá ke správné rotaci miminka.