Jak se tiskne na reklamní trička

Každá tisková metoda má své přednosti a využívá se pro jiné účely. Pro potisk reklamních triček se zpravidla volí dva technologické postupy, z nichž jeden zná lidstvo již téměř sto let, zatímco ten druhý – digitální tisk je mnohem mladší.

dívka v batikovaném tričku

Výhody sítotisku zná lidstvo již téměř celé století

Tato metoda protlačování barvy skrze velmi jemné síto má své kořeny v Asii, ale vůbec první realizované výtvory v praxi pochází ze Spojených států, z konce 20. let minulého století. V naší zemi se sítotisk uchytil zásluhou podnikatele Tomáše Bati a ještě před druhou světovou válkou se stal velmi žádaným prvkem v průmyslové výrobě.

Tímto způsobem se dnes, stejně jako v minulosti, zpracovávají zejména větší počty kusů textilu s jednotnou šablonou a s omezeným počtem barev. Ideální jsou např. pro bavlněná trička, textilní tašky nebo deštníky, kam je třeba nanést firemní logo , nápis a jednoduchou jednobarevnou či vícebarevnou grafiku. Výhodou jsou poměrně nízké náklady u větších sérií, kdy se volí pouze jedna šablona a není nutné častěji měnit její podobu. Sítotisk je také nejvíce využívanou technikou potisku nejen v Evropě, ale především v zámoří.
černé a bílé tričko s potiskem

Kdy zvolit digitální tisk

Moderní technologie digitalizace umožňuje doslova kouzlit mnoha různými směry a jedním z nich je digitální tisk. Jeho výhody jsou zcela zjevné – lze vytvořit libovolnou grafickou předlohu, která přenáší na textilní materiál v původní kvalitě a zobrazení fotografii nebo kresbu. A uznejte, že originální potisk, kde vynikají kontury i stínování, např. při reprodukci lidského obličeje, je opravdu čímsi výjimečným, co nebylo možno realizovat ještě před patnácti, dvaceti lety. Tento způsob potisku tedy volíme zpravidla pro menší série, kde dáme vyniknout barevným přechodům, jaké dokáže zachytit současná digitální fotografie ve vysokém rozlišení.