Fenomén či marketingový tah?

Černý pátek je pokaždé na konci měsíce listopad a je pojat jako začátek v rámci nákupu vánočních dárků. Zejména ve Spojených státech amerických a v Kanadě je pro většinu dnem, kdy si lidé berou i den volna z práce a nakupují vánoční dárky pro své blízké.
 výprodeje na black friday
Rozšíření Blak Friday nastalo až během šedesátých a sedmdesátých let dvacátého století, kdy se tak dostal do podvědomí širší veřejnosti. V té době obchody měly v tento den otevírací dobu od šesté hodiny ráno. Nicméně později začaly otevírat některé obchodní řetezce již o půlnoci. Asi každý z nás viděl záběry v televizi, kdy někteří nedočkavci i jsou schopni spát před obchodem. A to za každého počasí, jen aby měli co nejlepší místo ve frontě za ziskem vysněného zboží.
 
V České republice jako první se slevou přišla v roce 2011 společnost Apple. Poté postupně docházelo k rozšíření mezi další společnosti a nákupní centra či obchody. Dnes je už Černý pátek vždy očekávaným dnem. I mezi českými obchodníky je vítaným a oblíbeným svátkem. I když vlastně původ pochází díky hluboké hospodářské krizi, která byla na začátku minulého století.
 
Black Friday a mnoho variant vysvětlení vzniku
 
Praví se, že právě den po Díkůvzdání v devatenáctém století bylo umožněno zakoupit si otroka se slevou. Jednalo se o majitelé jižanských pláží, kteří běžně si kupovali pro práci otroky. Nicméně je to spíše takovou bájí, která však není nikde písemně doložena ani nikterak potvrzena.
 těšte se na slevy
Černý pátek v České republice
 
Mnoho kamenných i internetových obchodů se aktivně zapojuje a přichází s výraznou slevou na své zboží. Je to zkrátka obchodní tah na zákazníka. Dokonce v naší zemi některé internetové obchody neboli e-shopy toho využívají natolik a lákají na své slevy i po dobu několika dní. Obvykle se jedná o dva až tři dny. Nejčastěji předmětem slevové akce bývá elektronika, nicméně na Černý pátek jde se slevou u nás už nakoupit i potraviny, letenky, dovolenou apod. Dokonce poslední rok byla do této akce zapojena i řada společností, jako jsou i například autosalony, autobusoví dopravci apod.
 
Black Friday má jasně zelenou!
 
Slevové akce na Černý pátek vždy odstartují tak nejen předvánoční nákupní sezónu, ale především zvedají tržby obchodníkům. Nebývá ani výjimkou, kdy někteří obchodníci spustí akci i o něco dříve. Zkrátka konkurence je stále větší a boj mezi obchodníky tak neustále stoupá. Každý chce získat přízeň a úspěch u zákazníků a prodat to své zboží. Více si o tomto svátku, který je velmi moderním marketingovým tahem a lákadlem , kterému mnozí nedokáží odolat {LINK}

Fenomén či marketingový tah?
Ohodnoťte příspěvek