Vánoce: Jak se zbavit stresu

Vánoce jsou svátky klidu, rodinné pohody a dobrého jídla – to je však pravda většinou jenom ve filmech. Vánoce se kvapem blíží, a s tím progresivně stoupá i úroveň stresu, který každý den prožíváme. Jak tomuto nátlaku odolat a užít si vánoční náladu se všemi pozitivy, abychom dokázali vynechat jejich negativa? Je několik jednoduchých kroků, jak si v takových situacích alespoň částečně pomoci. Stačí jenom dodržet několik jednoduchých pravidel, která jsme zde předepsali.

1.       Protáhněte se
Může to znít zvláštně, ale pokud máte zkrácené některé svaly ze stresu, kterým může být například i zaměstnán, u kterého nejčastěji sedíte, je velice pravděpodobné, že u vás bude hromadit stres. Bolest zkrácených svalů může mít za následek ztuhnutí krční páteře, ale také bolest zad, svalů nebo hlavy. Proto si každý den protáhněte trapézové svaly, krk a šíji.
protahování nohou
Pokud si tyto zkrácené svaly uvolníte, vaše tělo se vrátí do svého stavu relaxace a vám budete mnohem lépe po fyzické i psychické stránce. Pokud neholdujete fitcentrům, zkuste třeba saunu.

2.       Správně barevný jídelníček
Vidíme to všude, jak bychom měli správně jíst. Zdravý životní styl je zkrátka in. Měli bychom jíst mnoho ovoce a zeleniny, vyhýbat se alkoholu a cukrům, ale také existují potraviny, které zabraňují tvorbě stresu. Ptáte se, jaké to jsou? Převážně zelenina zelené barvy a listové struktury.
žena cvičí na horách
To proto, že tento druh zeleniny obsahuje vysoké množství hořčíku, ale také železa. Hořčík je nejlepší na uvolnění svalů. Také byste si měli dopřávat rybí olej, jenž je plný nasycených mastných kyselin – ty podporují tvorbu serotoninu, hormonu, který je znám por svou schopnost podnítit mozek k tomu, aby se lépe vyrovnával s psychickou zátěží a se stresem.

3.       Vyrovnejte hormony
Pakliže chcete zvládnout stres a velkou psychickou i fyzickou zátěž, kterou Vánoce rozhodně mohou být, nejspíš byste si měli srovnat hormonální rovnováhu. Toho dosáhnete nejjednodušeji dostatečným spánkem, ale také například jógou, meditací, čtením, a soustředěním se na vlastní dýchání do břicha.

Kdykoli můžete, nastavte tvář mrazivému slunci – sluneční paprsky obsahují vitamín D, jenž napomáhá správné funkci našeho imunitního systému.

Vánoce: Jak se zbavit stresu
4 (80%)5